Több sikeres változat után Todd Philips rendező újrafogalmazta Joker figuráját. A címszerepre a nemkülönben extravagáns, extrovertált, exhibicionista Joaquin Phoenix-et kérte fel és nagyon úgy tűnik, hogy kettejük gondolatrendszere nem, hogy találkozott, de telitalálat lett. A 2019-es Joker film a maszkos gonosztevő prológusa, eredettörténete, de nem abban a stílusban, hangulatban, ahogy azt a korábbi Batman-filmekből megszokhattuk. Egyfajta szocio-drámát, amolyan különös, már-már szinte perverz személyiségfejlődés történetet láthatunk. A mozi döbbenetes erővel mutatja be egy minden tekintetben terhelt személyiség végső és végzetes átalakulását, mely végül jóval túlmutat egyéni sorsa gyökeres változtatásán és elhozza a teljes társadalom metamorfózisát.

A 2020 Filmodüsszeia aktuális részében az Iszonyat című film kapcsán a következő kérdésekre próbálnak választ adni a podcasterek. Miért nem követte Todd Philips rendező a korábbi Batman-filmekből megismert Joker figurák karakterét? Hogyan épült le Arthur Fleck személyisége az évek alatt és miért vált át egy egészen másfajta emberré? Milyen kapcsolódási pontok fedezhetők fel az új Joker film és régiek, az eredettörténet és folytatások között? Miért kapott Joaquin Phoenix Oscar-díjat ezért az alakításáért? Valóban elérkezett-e az idő a társadalom szegény és gazdag rétegei közötti leszámolásra (melynek Joker áll az élére)? Van-e összefüggés a jelenlegi Egyesült Államokbeli zavargások és a Joker-filmben látottak között? Felmenthető-e Arthur Fleck/Joker a gyilkosságokért, melyeket a végletekig tartó frusztráltság és lelki nyomás alatt követett el? Milyen szerepet kap Thomas Wayne, Batman korrupt politikus apja a végzetes lázadás kialakulásában?

A műsort vezeti
2020 Filmodüsszeia
Csatlakozz a beszélgetéshez

A műsor további epizódjai

Feliratkozás

Legutóbbi bejegyzések

2020 Filmodüsszeia 1. évadEpizód 7