Volt egyszer egy vadnyugat

A westernfilmek non plus ultra-ja, a Volt egyszer egy vadnyugat került ezúttal a két filmmegszállott fickó, Géczy Dávid filmrendező és Pöltl Oxi Zoltán újságíró célkeresztjébe. Az alap, hogy a két podcaster már kölökkora óta rajong Sergio Leone ezen művéért, ugyanakkor számukra is gyanús, hogy a film hegemóniája és ázsiója a mai napig jottányit sem csappant. Nem titok, hogy ezt a művet azért vették most górcső alá, mert egyben így akartak tisztelegni a film zenéjének, nemrég elhunyt alkotója, Ennio Morricone emléke előtt.

A 2020 Filmodüsszeia podcast aktuális adásában a következő kérdésekre keresik a választ a műsorvezetők. Miért volt szükség Sergio Leone rendezőnek több íróhoz, ötletemberhez, hogy megalkossa a Volt egyszer egy vadnyugat forgatókönyvét? Milyen különleges helyszíneket választott az alkotó a mű leforgatásához? Mennyiben volt formabontó Leone azon megoldása, hogy valójában minden főszereplő alvilági figura? Mitől vált a Volt egyszer egy vadnyugat a westernfilmek megkerülhetetlen klasszikusává? Miért és hogyan rombolta le a rendező ezzel a filmjével a vadnyugatról addig kialakított pozitív mítoszt? Milyen állomást jelentett Henry Fonda, Charles Bronson és Claudia Cardinale karrierjében ez az alkotás? Miért szánt központi szerepet a rendező a női főhősnek? Mennyiben formálta, alakította Ennio Morricone zenéje a filmet? Igaz-e, hogy a rendező a jelenetek forgatása alatt folyamatosan a már kész filmzenét bömböltette, hogy színészeit így ösztönözze?

A műsort vezeti
2020 Filmodüsszeia
Csatlakozz a beszélgetéshez

A műsor további epizódjai

Feliratkozás

Legutóbbi bejegyzések

2020 Filmodüsszeia 1. évadEpizód 14