Nagyon nagy várakozás előzte meg Christopher Nolan Tenet című filmjének bemutatását, amire még az is rátett egy lapáttal, hogy kitört a koronavírus pandémia és Hollywoodban emellett nemigen készültek filmek. (Nolan akarva-akaratlanul is a világjárványra utalt a Tenet előzeteseiben és filmplakátjaival, amikor a főhőst rendszeresen gázmaszkban ábrázolta.) A produkció azonban – érdekes módon – mégsem hozta az elvártat, vagyis azt a katarzist, amit a rendező korábbi alkotásai okoztak, így például a Mementó, az Eredet vagy a Batman: Dark Knight filmjeiben. A mostani 2020 Filmodüsszeia tehát egy sokak által kielemzett és ugyancsak sokak által szidott moziról szól.

Géczy Dávid filmrendező és Pöltl Oxi Zoltán újságíró a következő kérdésekre kereste a választ a Tenetről szóló podcastes adásukban. Milyen munkásság áll a rendező, Christopher Nolan mögött? Miért szerettük meg Nolan filmjeit? Melyek azok a visszatérő elemek, szereplők, dramaturgiai fordulatok, markerek, melyek CN munkáira oly jellegzetesek? Igaz van-e azoknak a kritikus hangoknak, melyek azt mondják, hogy a Tenet című sci-fi egy érthetetlen zagyvaság? Egy filmrendező és egy újságíró számára felfogható, megérhető, áttekinthető volt-e a Tenet időutazásos, inverz-reverz idősík keveredéssel spékelt eseménysora? Milyen hagyománya van az időutazásnak a filmtörténelemben és a Tenet ezek között milyen helyet foglal el? Hányszor kell megnézni a Tenet című filmet, hogy rácáfolva a kritikusokra, mégis megértsük? Megmentik-e a filmet a szereplők, akik közül több is, nagyra tartott világsztár?

A műsort vezeti
2020 Filmodüsszeia

A műsor további epizódjai

Feliratkozás

Legutóbbi bejegyzések

2020 Filmodüsszeia 1. évadEpizód 15