Gaspar Noé, a hipernaturalizmus filmes mestere, oly sok kiborító, és csak felnőtteknek szóló produkció után az Eksztázissal lépett új szintet. Géczy Dávid budapesti filmrendező és Pöltl Oxi Zoltán esztergomi újságíró bevállalta a tánchorror elemzését. A film alapon egy táncegyüttes tagjainak partyjáról szól mindvégig, melynek során a résztvevőket a mindannyiuk által fogyasztott bóléval bekábítószerezi. A drog hatására a partyn elszabadulnak az indulatok, a korábban még bájos, jófej fiatalok a legszélsőségesebb módokon nyilvánulnak meg, elindul egy különös orgia, ahol gyilkosság, öncsonkítás, elégetés, verekedések, agresszív szexuális megnyilvánulások borzolják a nézők idegeit.

A 2020 Filmodüsszeia két állandó műsorvezetője a következő kérdésekre próbál válaszokat találni. Mi a célja a szélsőséges, provokatív, tabudöngető filmjeivel Gaspar Noénak? Miért használja a rendező még a filmfeliratokat, a stáblistát is a fura hangulat fokozására? Vajon a mai 20-as korosztály kritikája is egyben a Climax? Ki mérgezte meg a bóléba tett droggal a party résztvevőit? Tényleg ilyen, vagy ehhez hasonló egy bad trip? Milyen jelképeket helyezett el a rendező a filmben és mik ezek jelentései? Miért szól megállás nélkül az egész film alatt a zene? Tulajdonképpen miről szól valójában ez a film: a tánchorror csak szimbólum vagy ez egy konkrét tartalom?

A műsort vezeti
2020 Filmodüsszeia

A műsor további epizódjai

Feliratkozás

Legutóbbi bejegyzések

2020 Filmodüsszeia 2. évadEpizód 10